Home / Isu Pengguna / Jenis Aduan / JENIS ADUAN

JENIS ADUAN

“Apakah jenis-jenis aduan yang boleh saya laporkan?”

ADUAN BERKENAAN PERKHIDMATAN KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA, SEPERTI:

Bil

Pertelingkahan mengenai Bil, Kesilapan Bil, Bil Lambat, Ketiadaan Bil, Caj Berlebihan, Kelewatan dalam Pembayaran Balik.

Kualiti Perkhidmatan

Panggilan Terputus, PanggilanDisekat,TiadaLiputan, Liputan Lemah, Kelajuan Internet yang Perlahan, Kelewatan Pengaktifan Perkhidmatan, Kelewatan Memulihkan Perkhidmatan.

SMS

Komplot Penipuan, Spam, Menerima SMS yang tidak dilanggan, Menerima SMS Ugutan/ Deraan/ Lucah.

Kerahsiaan  Maklumat Peribadi

Kecurian Identiti, Penipuan Identiti Dalam Talian, Penyebaran Maklumat Peribadi yang Tidak Dibenarkan.

Others

Percanggahan Terma & Syarat, Langganan Perkhidmatan yang Tidak Dibenarkan, Amalan yang        Tidak   Adil, Perkhidmatan Pelanggan yang         kurang memuaskan, Pengiklanan & Promosi yang Mengelirukan, Harga & Pakej yang Mengelirukan, Kandungan Dalam Talian yang berunsur Ugutan/Deraan/Lucah.

Cadangan Artikel

PANGGILAN PALSU DAN BAGAIMANA UNTUK MENGHADAPI MEREKA!

Apa yang anda perlu lakukan jika menerima panggilan yang mencurigakan? INGAT! Jangan terperangkap dengan panggilan palsu! Ketahuinya di sini... | CFM

KESESAKAN RANGKAIAN ‘MOBILE NETWORK’ ?

Ketahui puncanya dan 'tips' & tricks' untuk mengurangkan isu 'mobile network congested' ini... #mobile #networkcongested | CFM

Ingin Komen?